Fortsätt till huvudinnehåll

Nya KLIMAX DS & TWIN första bilder!







Första Bilder! Nu har jag lyssnat! Första intryck ... Dynamik och ren och är det min 109 som spelas? Min lille kille sova så det är Monica Zetterlund på Nya Klimax med 109! Det kan inte bli mycket mer man kan hämta från den inspelning .. lätt att glöm bort va jag gör och bara lyssna ... en tydligt signal den är riktigt bra! Maeve var här föra helg (Gordon's (Gogobot) toblerone från Liseberg på bilden) så det är hennes skiva i 24 bit nu! Sjuk bra ,,, verkligen ,,, ''smooth'', allt finns och man höra detaljer extremt lät ... hon är världs klass!

2k Array på 109 är magisk ... bas/mid är underbart på låg volym men håla inte med när jag spela högre ... bättre match skulle ha varit 212 men jag har lånat ut dom. 3d image är som en tjock moln av information som hänger ihop så det är som verkligheten ,,, svårt att beskriva!
Måste testa 242 i källeran .. kanske imorgon! Systemet är mycket renare en den gamla produkter utan fråga ,,, måste gör A vs B för att jämför med gamla KDS föra mer kommentar ... snart i butiken! Men nu jag kommer att tar ett glass och lyssna ...

Ska bjuda i kunder för förhandstitta med lite nya Klimax spelning till butiken säkert i väckan med intresse (email mig) ... // Martin

Many hours later ....

00:07 Update: Now we are talking! Volym 50!!!!!! Kan det bli bättre?? Sax på ''Solid Air'' (John Martyn) är helt sjuk ... aldrig hört det bättre! Spelat den classic ''Haliluja'' (Jeff Buckley) tidigare och det var imponerande men ''Wild Horses'', (Stones uplugged), en skiva som jag har båda älskade och hatad var fantastisk ... magisk!!! Hooo hooo!!!!! Happy Days!

Lite senare:

''Så Cruel'', U2 ... det är cruel! Alla tidigare problem som jag hört från bas element är nu borta ,,, klart det går inte att flytta lyft med bas element på 109 men bas är så tidligt att jag tror jag kunde spela alla note själv från vilken lått som helst ... om jag hade en bas ... lol!!! Riktigt bra ... verkligen; absurd om du tänk på högtalarna jag spela på ... en majik sub och vi snacka! Också lånat ut ,,, hmnnn

Lite senare igen:

Frank Sinatra (Summer Wind) ... he's the man! Dynamik, ren, äkta ...

01:11

Mr Cash, Hurt ... best jag har hört det ... En helt nya standard ... man höra hans ålder ... nått som jag har inte tänkt om förut! ,,, Höra väldigt tidligt den mix från studio när dom stänger av en ljud för en övergång till hans röst ... igen, jag har inte tänkt eller hört på den förut, mycket mjukare och fylligare röst en jag har hört förut! En helt nya referens ...

Super nöjd ... systemet är grymme bra ... det låter som musik!

Lördag

Volym 65. Precis allt jag spelar låta som studio master ... helt sjuk!!! Brother in Arms, fjäril i magen med oskar den är så realistisk men hans röst är mjukare en någonsin. Nu jag spela ''Where will I be'' från Wrecking Bells'' en av min favorit skiva. SKITTT! Varg instrument är definierat, en edge till allt! Även med 109 den är enormt ... och jag dricker inte nu!! Lol ..

Söndag!


Hade tänkt att gå när i källeran och koppla i 242's men verkligen behöver jag göra detta! Jag har Ben Harper (Cruel World, Whipping Boy) på, volym 65. Som jag har aldrig hört den här skiva förut! Helt seriöst om jag koppla i en Magik Sub jag tror jag ska bli nära den bästa systemet jag har hört i mitt liv!! ''Source-först'' :) Bisarr bra!!! Jag sjunget på full volym till Maeve O'Boyle, Facing-home tidigare ,,, helt fantastisk bra!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

My first impression of LINN's NEW Akubarik's

Firstly I am all in favour of compact systems so for me it's a great advantage that they are fully active. Technical information you can get from the designer on the following video link http://vimeo.com/search?q=akubarik I can pick a few points about the design. I don't like blue lights ... I'd hoped it would be smaller to fit more of my customers that have smaller rooms and apartments with neighbours. But actualythey look great, very tidy indeed. A good start and very interesting but how do they perform? The obvious reference systems are Akurate 242 Aktiv with LINN Akurate amps or Klimax 350A's reference speakers. Straight off the Akurate 242's can't compete on the bottom end. The Akubariks deliver controlled base no matter the volume. Whether the 3k array performs better than on aktive 242, I don't know but it's probably quite similar. It is very good. It's all very good and well balanced. At no point did I experience any issues with frequ

It's that time again ... Vinyl fabriken färdigt, Linn shop påbörjat ... nu kör vi :)

https://www.instagram.com/spinroadvinylfactory/

Visit the LINN factory with us

Det var länge sen vi besökt LINN fabriken och Jag tycker att det är snart dags! Om ni vill följa med (troligtvis sent April, tidigt i Maj) skulle det bli fint  :)   Anmäl till martin@peoplesandschmidt.com eller ett FB meddelande funkar också. Vill kolla intresse först men redan har en bokade. Vi tar en besök till en Whisky destilleri tycker jag och tar in lita av den berömde Skotska naturen.